Rameau, mestre do Barroco francés. Pièces de clavecin en concerts
- Data
- Sábado, 24 de outubro de 2020
- Horario
- Primeiro pase: 20.00h Segundo pase 21.00h
- Lugar
- Teatro Principal
- Máis información
PROTOCOLO SANITARIO (de obrigado cumprimento)
Rameau, mestre do Barroco francés
Pièces de clavecin en concerts
IMPETUS
JOAN ESPINA violín
JORDI COMELLAS viola da gamba
YAGO MAHÚGO clave e dirección
Teatro Principal
Santiago de Compostela
sábado 24 outubro 2020
Primeiro pase: 20.00h
Segundo pase: 21.30h
Clausurando o festival, o ensemble madrileño Impetus que dirixe Yago Mahúgo, un dos mellores representantes da nova xeración de grupos españois de música antiga, dedica o seu concerto á música de cámara e para clavecín do gran mestre do Barroco francés, Jean-Philippe Rameau, figura central do festival Ateneo Barroco 2020. O gran Jean-Philippe Rameu foi un dos personaxes máis influintes no Barroco musical en Europa; compositor, clavecinista e teórico, referencia absoluta da ópera barroca francesa, Rameau aparece no programa do festival visto dende a doble perspectiva de operista e de virtuoso e mestre compositor para o teclado, faciana que amosan á perfección as marabillosas Pièces de Clavecin en Concert sobre as que xira o programa do concerto de Impetus.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Pièces de Clavecin en Concerts núm. 1
La Coulicam
La Livri: Rondeau Gracieux (clave solo)
La Livri: Rondeau Gracieux
Le Vézinet
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Pièces de Clavecin en Concerts núm. 3
La Poplinière
La Timide (clave só)
La Timide
1er Tamourin, 2e Tambourin en Rondeau
Joseph-Nicolas-Pancrace Royer (1705-1755)
La Marche des Scythes (clave solo)
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Pièces de Clavecin en Concerts núm. 5
La Forqueray: Fugue
La Cupis
La Marais
ÍMPETUS
Ímpetus, conxunto barroco de Madrid, nace en 2006 por iniciativa do clavecinista, fortepianista e director Yago Mahúgo co fin de dar difusión á música da época barroca e clásica/antiga seguindo criterios historicistas. Isto é posible grazas a un grupo de grandes músicos profesionais que, encabezados por Yago Mahúgo, conta cunha brillante preparación no eido da interpretación da música antiga, barroca, clásica e prerromántica con instrumentos orixinais. Deste xeito, a fidelidade a convencións musicais da época, así como a execución con instrumentos históricos de exquisita factura, fan que o son de Ímpetus se afaste substancialmente do habitual, achegándose á idea do compositor e á atmosfera orixinal de cada obra, situándoa no seu contexto histórico, artístico e interpretativo.
Ímpetus figura na actualidade entre os grupos españois de maior proxección. A súa traxectoria, tanto en concerto (Festival de Música Antigua de Aranjuez, Festival de Granada, etc.) como no estudo de gravación, ten sido amplamente enxalzada e premiada por prestixiosos críticos dentro e fóra de España. Tras a excelente acollida do seu primeiro disco, Ímpetus live in Madrid (2013), o segundo, Pièces en Clavecin en Concerts de Jean-Philippe Rameau (2014) foi nomeado aos International Classical Music Awards 2015 na categoría de Música Instrumental Barroca e foi galardoado cos premios das revistas especializadas máis importantes: Scherzo (Disco Excepcional del Mes), Ritmo (Disco Recomendado) e Melómano (Melómano de Ouro e Disco do Ano 2014). A súa terceira gravación, Geistliche Oden und Lieder mit Melodien de Carl Philip Emanuel Bach (2015), interpretado pola soprano Mariví Blasco e por Yago Mahúgo ao fortepiano Anton Walter, obtivo de novo o respaldo unánime da crítica.
Ademais do seu labor como fundador e director de Ímpetus, Yago Mahúgo desenvolve unha salientable carreira como solista. A súa gravación das obras completas para clave de Pancrace Royer (Brilliant Classics, 2013) foi galardoado como Disco Excepcional do Mes pola Revista Scherzo, entre outras mencións, e elixido polo xornal El País como unha das mellores gravacións de música antiga de 2013.